Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Monday, January 30, 2012

accident yg annoying.

17 Januari 2012, ada meeting di Putrajaya, pukul 9 pagi. Oleh sebab office di KL, rumah di Putrajaya, since ada meeting, tak masuk office lah pagi tu, terus pegi meeting.

Pukul 8.30 pg singgah sekejap dekat gerai kuih, nak beli breakfast. Dah park elok2, tgh terkorek2 handbag cari duit kecik, tiba2, ada satu perempuan mengandung, masuk ke kereta myvi dia yg parking dpn persona aku. Dia baru lepas beli kuih la tu. Dia masuk gear reverse, tiba2, boooom!! langgar pulak la persona kesayanganku ini.

Alahai..perempuan ni..kacau la. kuat pulak tu bunyi langgar nye. ada bunyik kaca pecah?? oh no..oh no!

both of us, came out from our cars and checked the damage done. Calar bumper aku..! n dia ckp "calar sikit je kak"..aku pedulikkan dia n still tgk2 dpn kereta sebelah kiri,. tiba2 ternampak! oh no sportlight aku! pecah sudah.. sila lihat gambar di bawah..dalam bulatan merah tu calar2 perempuan tu buat, n dkt sportlight tu, since tak nampak dalam gambar ni, telah aku merahkan supaya kasik nampak..




sabar je lah.. so aku pun ckp mcm ni "alamak! sportlight saya dah pecah!! calar2 pulak tu.." n dia jawab, "takpelah kak, nnti suami saya bayar. kakak amik no telefon saya."


i can't think..so teruslah amek no fon dia.. n tanya dia duduk mana n kerja mana..presint 18, MOH jawab dia.


sepandai2 seorang legal officer, yg selalu bagik advice fasal eksiden kereta tentera, bila kereta sendiri kena langgar, langsung dia lupa nak tgk no plet kereta myvi perempuan tu! shishhhh..myvi tu warna kelabu je perasan. ngoi btol!



so, ptg tu, after smpai rumah, after tggu wan sampai utk belek2 damage of the car, barulah aku sms dia..:






tunggu punya tunggu..lambat betul perempuan ni reply. hati dah rasa tak senang dah..jgn la dia cabot..! tp wan da ckp, if izza ni cabot, takpelah, wan gantikan je. (tgk la tu mamat sorg ni, suweeet kan? heheh)

akhirnya dia reply:









since dia reply, aku consider dia jujur la. jadi, 18hb tu serius tak sempat nak repair. maka, i went to proton the next day iaitu 2 hari selepas perlanggaran..







sms di atas tarikh 19 januari, hari khamis ye kawan..dia tak respon. dlm hati mungkin dia cuti balik kg..sbb next week nya 23 n 24 tu kan cuti raya cina,..
org sekeliling da mula cucuk aku, izza ni da cabot da win..well, somehow, hati ni berprasangka baik lagi..aneh sungguh..
pada hari selasa raya cina tu, aku tak tahan dah..maka terkeluar la sms ni..:

kemudian, dia tak reply lg..aku sms dia jumaat 27 januari..:



lg sms dihantar, akhirnya dia reply *yeaaaaaahhh*:
dia kat dapur oke? tu fasal lmbat reply..lmbat reply dari hari selasa oke? hahaha bengong kan perempuan ni..hmm tapi takpela..asalkan dia da reply..





maka pada saturday 28 januari barulah semua selesai..alhamdulillah..lambat. tp dpt..


lesson learnt: ambil la gambar eksiden kau tu..at least dpt la gmbar no plet dia.. kalau dia tau kau takde apa2 nak hold dia kecuali no. telefon, kan susah? haihhhhh


p/s ending yang aman damai. :)

No comments:

Post a Comment