Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, June 1, 2010

budak baik dan sampah

hari ahad lepas, seperti biasa kami mahu keluar dating. wan da sampai, dia baru je keluar dari kete dia n menuju ke gate rumah aku sementara aku tgh start enjin kete nk reverse keluar rumah. Ayah masa tu tgh angkat dua plastik hitam yg berisi sampah diletakkan atas skuter yamaha ego dia. Ayah nak gi buang sampah la tu (Ayah selalu pegi buang sampah yg besa2 ke tong sampah besa kat tepi flat pkns jln kuching tu, aku kalo disuruh ikut, naek la moto ngan ayah smbil pegang smpah tu smpai la ke tong sampah besa tu).
Ceritanya bermula bila wan terus menuju ke arah ayah untuk salam ngan ayah la. Ayah nye soalan pertama kepada wan hari tu "nk tolong buang sampah ke?" then wan dgn pantasnye menjawab "bley, bley" pastu mereka terdiam, wan pandang ayah, ayah pandang wan.
lepas tu, wan offer ketenya digunakan utk mengangkut smpah2 tersebut. tapi ayah hanya tersenyum dan terus jalan ngan motonye meninggalkan wan terpinga-pinga. Masa wan terpinga-pinga tu, kete aku da keluar dari garaj dah pun dan aku tgh nk tutup gate. then wan pun masuk dalam kete and masih terpinga-pinga (comel).

so aku tanya la apa jadi tadi, maka wan pun cite la sume. then wan confuse, nape ayah senyum n terus jln. aku assume, ayah expect wan trus naek moto ngan dia utk gi buang sampah (spt apa yg slalu jadi antara aku ngan ayah) tp wan tak naek2 pun time ayah tunggu wan naek, so ayah mungkin tersenyum sebab ayah tau, wan mghadapi detik kepelikan yang teramat sgt (super awkward). wan maseh tak puas hati dgn assumption aku ni. tp topik tu berlalu begitu shj.


Smpai la mlm td (isnin mlm) aku borak2 dgn mak. Aku cite la fasal kejadian tersebut kpd mak, then mak pulak tiba2 gtau yg ayah ada mention fasal tu kt mak smlm. Mak kate ayah kate, bila dia ajak wan tolong pegi buang smpah, dia terkejut yg wan akan respon "bley, bley" dgn pantas. Ayah ckp wan budak baik sbb dia nmpak wan ikhlas nk tolong. then mak sambung, dia kan anak lelaki sulung, slalu tolong mak dia. then ayah ckp "oh patutlah..budak lelaki laen takkan la nk tolong sbb yg saya nk buang tu sampah. sampah busuk.tp saya terkejut dia cpt2 jawab boleh"
aku yg tgh dengar mak bercerita ni, terus tersenyum. panas je muka ni,..blushing kot? hihi..senang hati bile ayah dah terima wan. trus la aku kol wan lepas tu, cerita kt dia. aku yakin sgt skrg hati dia berbunga2.

1 comment: