Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, February 25, 2014

Kompleks Mahkamah Kuantan - Takkan dijumpai dalam Google Maps!

Win kan ada dua kali dalam bulan Februari yang win kena pergi Mahkamah Kuantan. Yang pertama kali tu, one day before nak pergi, win pun cari dekat google maps utk set kan siap-siap GPS dalam phone, supaya tak tersesat. Win google "mahkamah kuantan" n then apa yang keluar di google maps adalah:


Mahkamah terletak di Jalan Masjid, berhampiran dengan masjid besar dan hotel terdekat adalah Shahzan Inn. Oke, tapi sebenarnya, MAP INI SUDAH OUTDATED.

Mahkamah ini dah jadi mahkamah syariah (so i was told, tak sure sahih ke tak yang mahkamah ni dah jadi mahkamah syariah.. Tapi ini CONFIRM bukan mahkamah sivil/jenayah yang win cari)

Kenapa tau? Sebab, mahkamah kuantan telah pindah ke Kompleks Mahkamah Kuantan di Bandar Indera Mahkota, Kuantan. Bangunan gah berkubah, lebih kurang mcm Kompleks Mahkamah KL style kubah-kubahnya. Dekat dengan Airport Kuantan.

So, win carilah dalam google maps, memang tak jumpa. Serious.!!!! Geram betul.

Setelah win pergi dua kali lah ke Kompleks Mahkamah Kuantan yang baru ni, mari win tunjukkan di mana letaknya Kompleks Mahkamah Kuantan yang baru, agar kamu semua tidak tersilap...oke?

Mula-mula search "Indera Mahkota, Kuantan" dekat google map, lepas tu, cari pangkah yang win calitkan dalam peta di bawah.


Atau nak senangkan lagi cerita, pergilah ke airport kuantan, nampak je signboard masuk kiri ke airport, kau janganlah masuk kiri.. tp terus lagi sampai nampak bangunan berkubah yang gah.. Besar, takkan terlepas. Opposite Stadium dan Terminal bas yang baru dekat Bandar Indera Mahkota tu, Oke?

Nak kasi lagi senang, gambar di bawah adalah map yang win tanda dari City Times Hotel ke Mahkamah.
A = City Times Hotel
B = Mahkamah Kuantan


City Times Hotel ni kalau kita cari di google maps ada.. So senanglah.

Win takde pun nak pergi lagi tempat ni, just saja je nak explain, mungkin ada yang akan dpt benefit daripada post win ni, alhamdulillah.. comprande??

Oke bye.!

Awin H

No comments:

Post a Comment