Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, February 6, 2014

Aduan ke Pos Malaysia - REPLIED BUT LEWAT

Win buat aduan ke Pos Malaysia pada 23 Januari. Tunggu punya tunggu punya tunggu pada 5 Februari dia reply. Tapi reply dia sgt berhemah (unlike sugarscarf*) walaupun emel win marah-marah (sikit je)..

Nak tgk? Oke, win copy paste kat bwh eh:

Emel win 23 Jan:


Assalammualaikum/Selamat Sejahtera,
Saya sepatutnya menerima bungkusan poslaju. Bungkusan poslaju tersebut dialamatkan ke alamat ibu bapa saya di Lot 952, No. 13612, Lorong Jambu 2, Kampung Seri Delima 52000 Kuala Lumpur.
Saya dapati bahawa pada 18 Januari bapa saya menerima notis pemberitahuan yang menyatakan bahawa posmen telah cuba menghantar bungkusan tetapi tidak berjaya kerana tiada orang di rumah.
Adalah dimaklumkan bahawa ibu bapa saya ada di rumah sepanjang hari pada 18 Januari tersebut. Mereka menyatakan bahawa ada posmen datang lebih kurang jam 11 pagi tetapi tidak membunyikan hon langsung. Selalunya jika posmen tidak membunyikan hon, mereka hanya menghantar surat biasa shj. Jadi, ibu bapa saya tidak keluar untuk bertemu posmen tersebut. Posmen terus jalan selepas memasukkan surat dalam peti surat.
Kemudian, bapa saya mengambil surat-surat dan mendapati bahawa terdapat notis pemberitahuan.
Saya amat kesal perkara begini berlaku. Jika memang tiada orang di rumah, tidak mengapalah.
Amat senanglah kerja posmen kalau poslaju dia hantar notis sahaja?? Sedangkan pelanggan bayar untuk khidmat pos laju. Kebiasaannya kan posmen dtg dgn van atau motor, bunyikan loceng, hon kan motor dan sebagainya terlebih dahulu. Kalau dah pasti tiada orang di rumah, barulah dia boleh tinggalkan notis. Tapi kali ni senang sahaja kerja dia. Dtg utk hantar notis terus????
Saya mohon Pos Malaysia mengambil tindakan terhadap perkara ini. Sekiranya tidak, saya akan cuba untuk membuat aduan di pihak yang menjaga kebajikan pengguna kerana saya yakin perkara seperti ini boleh diselesaikan.
Berikut saya kepilkan gambar print screen butir-butir bungkusan saya yang setakat tarikh hari ini, masih belum saya ambil kerana kekangan masa dan kelecehan yang akan timbul kerana terpaksa mencari pusat pengumpulan pos laju di Kepong.
Sekian, terima kasih.

 Pos reply 5 Feb:

Salam sejahtera,

Terima kasih atas e-mel yang diterima pada 23.1.2014.

Terlebih dahulu, saya bagi pihak Pos Malaysia Berhad mengucapkan terima kasih dan amat menghargai  teguran membina dari pihak tuan kerana kami sentiasa berusaha memajukan syarikat untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada para pelanggan kami. Kami juga berasa amat duka cita di atas kesulitan yang dihadapi.  Pos Malaysia memandang serius akan maklum balas tuan.
Harap maklum bahawa item tersebut sedang dalam agihan pada hari ini 5.2.2014- Rabu.
Waktu penghantaran adalah  8.30am – 5.30pm.
Detail result for Parcel No : EF2017XXXX0MY
Date
Time
Process
Office
05-Feb-2014
08:54:59
Courier is attempting delivery


Untuk sebarang pertanyaan lanjut mengenai produk dan perkhidmatan Pos Malaysia Berhad, pihak pelanggan boleh menghubungi talian PosLine 1 300 300 300 or 0327279100 dari 8:30 am hingga 8.00 pm setiap Isnin hingga Jumaat dan 8:30 am hingga 5:00 pm pada hari Sabtu (kecuali Sabtu pertama setiap bulan dan Cuti Umum) atau e-mel ke care@pos.com.my
 Sekian, terima kasih.
 Yang benar,
    bagi pihak POS MALAYSIA BERHAD 

Pada hari yang sama, sebelum menerima emel reply ini, ada org call win tanya mcm mana dengan bungkusan yang masih win tak dtg collect (kena collect within 14days after dpt notis). Win minta ia dihantar semula.
Then terima emel from pos, lepastu, bungkusan pun sampai pada hari yang sama.

Alhamdulillah..

Pos Malaysia, mungkin anda tiada saingan sangat (ada, tapi tak tergugat).. Tapi jgn lupa, kalau sentiasa buat cmni mungkin satu hari nanti kena boikot ke? Kan? Think about it. Kalau servis tak bagus sebab kesilapan setitis nila, jangan lah pula tak layan atau lewat layan customer di customer care anda. :-)
awin hashim

No comments:

Post a Comment