Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, February 6, 2014

CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT (ALTHOUGH WHEN THEY ARE NOT)

Win baru terbaca reply penjual tudung mahal tp cantik cantik dan terkenal yg ada branch dekat area wangsa maju (hereinafter referred to as PT) kepada customer dia dengan agak kasar just because customer dia sama kan produk dia dengan produk pasar malam..

I shall not post the printscreen of IG of PT here, tp win just nak komen sikit lah.. hehehe

well, customer can be pain in your asses people, tapi jgn kasar dgn mereka. I am a seller sometimes, pernah dpt teguran juga. Memang SNAP marah meluap.. tapi seller yg berjaya adalah seller yg guna slogan CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT and walk the talk.

Dalam cerita PT ni, ada satu pembeli dia ckp mahal sgt tudung PT ni, sedangkan dia ada terjumpa yg sama dkt pasar malam sebijik jibik sama tapi harga kat pasar mlm baru RM10 je.. Pastu PT ni boleh melatah marah marah (tak smpai tahap maki hamun, tahap maki sampai kot) n ckp jgn nak sama kan tudung dia dgn tudung pasar mlm,.kain dia beli nk buat tudung pun lebih mhl dpd harga pasar malam, bukan setakat RM10/meter.. lebih kurang mcm tu dia marah customer yg bagi komen.

Helo PT, oleh sebab jasa si customer, u now know that ur products have been copied by anonymous out there and dia jual murah.. rugi la kau kan?? Taking the customer's complaint in a positive mood, this is a wake up call for u.. ADA ORG TIRU KAU KT LUAR SANA.. kau dah patent kan tudung kau? like Fareeda did? kalau dah, apa lagi.. ambil tindakan!! It's your design!! kan? come on PT... take action.. yg kau maki customer tu apsal?? win sndiri dah pernah jumpa tudung mcm yang PT jual memang sama sebijik sama, ada kt pasar mlm.. nasib baik jual gantung2 tau.. tak jual longgok.. I don't think customer tu nak sama kan tudung kau dan tudung pasar mlm.. dia nk tudung kau dijual murah sikit.. dia kata dia student, memang budget sikit nak beli tudung..

Logik utk PT rasa berang dan mengamuk.. Tapi pegi la cool down dulu.. BERTENANG,, n then reply to that customer.. seburuk2 komen pun PT patut bertenang n then reply. serious,,. kalau customer nak adu privately or publicly pun, kan hak dia.. cara PT nak jwb tu kalau tenang, dan berjaya jwb dgn berhemah sekali, lagi ramai customer akan dtg sbb PT pandai PR tau.. yang hang pi melatah awat? kan? cer fikir..cer imagine.

I hope PT has learnt her lesson utk bertenang sebelum menjawab komen kasar customer.. Customer tu pun ckp benda betul.. PT patut gi usha pasar mlm sikit.. kalau ada peniru, ambil tindakan.. (itupun kalau dah patent kan design tudung lah)..

Oke PT? I love your tudung design, serious.. moden, simple and classy.. Org yg liat pakai tudung pun, bila nmpak tudung PT kt online, terbukak hati nk bertudung dek kerana fesyen (tak kesahlah, asal tutup aurat).. Tahniah PT,, dah berjaya.. tapi jgn lupa diri ya.. jgn bongkak.. be humble and mungkin dengan izin Allah, rezeki awk makin murah kan? mana tau? dah la jual tudung, kan? i look forward to see you respond to rude customer soon.. hehehe

*i never bought tudung PT pun selama ni.. maybe soon.. tapi bila baca cara PT jwb aduan customer dia.. win rasa takut nak beli dari PT ni..
bukan sebab comment customer dia atau sebab kt pasar mlm ada yg murah.. tapi sebab cara PT jwb customer dia.. cara PT tu is scary and weird and drive customer away.. hmm.. think about it.. :-)

INI OPINION SAYA.


awin hashim

No comments:

Post a Comment