jobscope kita mmg ada masa kena keluarkan ayat berbentuk arahan. apabila memberi arahan, marilah FIKIRkan ke-reasonableNESS nya dahulu. sebabnya, bila kita beri arahan yang tak reasonable, bukan sekali tapi berkali-kali, orang akan mula rasa tak puas hati, hilang rasa hormat dan mood utk bekerjanya kurang, akhirnya effect jugak kita yang memberi arahan ni.
lumrahnya, orang yang bekerja di bawah memang akan sekali-sekala mengata orang yang lebih atas, tak kesah baik atau teruknya orang di atas tu. memang akan sentiasa wujud perasaan tak puas hati ni.
tapi lebih baik kita jadi orang atas yang baik dan rasional daripada orang atas yang buruk dan teruk. bila arahan yang kita keluarkan tu memang tak rasional atau memang tak betul, akan hormatkah orang di bawah kepada kita?
it's nothing personal, seriously.
p/s "REASONABLE" i'll keep that in mind,.:)
p/s 2 entry ni bosan. i knowww..tp nak tulis jugak sbb tak sukeeeee!!! arghh
No comments:
Post a Comment