Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, April 26, 2012

siapa malas nak dgr saya complaint, tak payah baca entry ni.

boleh tak mana2 doktor kasi saya mc? mc banyak2 sampai sebulan pun oke. saya dah tak larat nak dtg keje. hari2 bangun nak nanges je sbb kene pegi keje.

kalaupun ada satu atau dua kali saya bangun dari tidur terus bersemangat nak pergi keje, sampai2 ofis je, baru nak start sambung keje2 yg sedia ada yg mmg kena siapkan sebelum cuti bersalin, tiba2 misti bos panggil n tambah kerja saya. kerja yang bos kasik last minit tu semuanya urgent dan kena siapkan secepat mungkin.

akhirnya, pada hari tersebut, saya hanya sempat siapkan kerja urgent bos, tapi kerja sndiri tertangguh jugak. itulah sebabnya esoknya saya bangun rasa nak nanges lagi sbb demotivated nak pergi kerja. dan percayalah, sampai je saya di office esok tu dan hari2 seterusnya, first phone call adalah dpd bos, "mazuin, masuk bilik saya sekejap, ada benda urgent ni" *mengeluh*.. fail saya makin banyak, saya ada lagi masa kurang sebulan utk buat kerja2 tu semua.. supaya bila saya start cuti, takde siapa call n ganggu saya..tapi mana la smpat nak buat..takde masa nak buat dah. kenapa kalau ada kerja urgent je, bos misti panggil saya? saya kan ada 4 colleagues yg lain? sampaikan kerja kerani pun bos panggil saya suro buat..alasannya sbb kalau saya yg buat, laju sikit. *nanges, nanges, dan nanges lagi*

pastukan, bila tiba time balik, 4.30pm zuppp terus saya angkat kaki cabut sblm kena panggil utk buat sesuatu..balik lambat? utk masa skrg tak mungkinlah. nanti tersangkut jem nanges sorg2 dalam kereta sampai org kereta sebelah pandang2 kesian/menyampah. sedangkan tak jem pun saya nanges hari2 sbb jauh. org kata jgn cengeng sgt masa pregnant, nanti baby lahir kuat nanges jugak. tapi ingat senang ke nak tahan limpahan air mata tu..? apa?? kau kata senang? cubalah kau mengandung dulu yang oi. baru kau tau. (kalau kau dah penah mengandung n tak nanges2, cuba kau mengandung lagi sekali and berulang pegi balik keje kl-putrajaya spnjg kau mengandung 9 bulan, misti kau kalah jugak n nanges. hehe)

p/s mungkin pada hari2 biasa aku tak penah kesah pun kalau bos nak tenggelamkan aku dgn fail..tapi pada hari2 penghujung 9 bulan ni, emosi yg tak tenteram..hormon? maybe.. it's 7.38am, and i have already started to complaint.

No comments:

Post a Comment