Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, April 26, 2012

hospital angkatan tentera

untung kerja di mindef ni. among keuntungan yang aku dpt sbg salah sorg kakitangan mindef adalah, Hospital Angkatan Tentera (HAT) sudi membuka pintunya luas2 untuk aku bersalin di sana, as long as aku staff mindef or aku tentera or aku bini tentera. tapi kalau dah jadik ex staff mindef, tak dpt dah la benefit ni.

oke, kenapa aku suke sangat nak pilih nak bersalin di HAT ni? well sbb aku sgtlah pro hospital kerajaan. bukanlah benci hospital swasta tapi prefer not to go to hospital swasta, sbb? hospital swasta ni firstly, cost (of course la kan) secondly, they care about u less than they care about ur money. so, kadang2 dia check kita sambil lewa. thirdly, kalau kite ada complication, dia akhirnya refer kita kembali ke hospital kerajaan. so, baiklah kita siap2 pergi hospital kerajaan je. tunggu la sikit. tp insyaallah dia jaga kita baik. nurse2 kerek pulak zaman skrg dah takde atau dah kurang. nurse hospital kerajaan skrg dah oke. yg angelic punya oke pun byk. alhamdulillah.
so point aku adalah, aku prefer hospital kerajaan. tapi, kalau nak pergi hospital kerajaan, selalunya crowded kan? haaa..HAT adalah hospital kerajaan yg tak crowded. sbb org yg boleh dirawat kat situ hanya 3 kumpulan seperti yang aku sebut tadi jer. kalau compare HKL n HAT..in terms of crowded-ness.. HKL sgtlah kalah. n HKL hospital lama..serammmm..HAT baru..hehehe aku happy,.

i asked around, n did my research, ada jumpa 1 je blog org yg pernah bersalin dkt HAT wangsa maju. dia tak byk komen. takut jugaklah aku sbb kot2 doktor tentera lebih psycho..tak fasal2 je nnti. tapi my sister's fren pernah gave birth di sana n dia sgt recommend aku pergi bersalin kat sana. YEY! dia cerita mcm2 semua best2.. leganya hati ni bila da boleh decide nak bersalin kat mana. so, next step adalah, dapatkan referral letter dari klinik kesihatan tempat aku buat check up utk di-refer ke HAT,. then, insyaallah, bersalin di HAT lah aku nnti.

pastu aku kasik review supaya siapa2 yg nak tau cmne rasa bersalin di HAT bley buat research dia pulak nnti. :)

No comments:

Post a Comment