Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, July 1, 2011

1 JULAI 2009.

genap 2 tahun lepas, pada masa lebih kurang mcm skrg ni (11 or 12 lebih)..aku tgh mengadap sang BIG BOSS. interview yang mengerikan.

kenapa mengerikan?

1. interviewee seramai 6 org sekali masuk mengadap 5 (or lebih? ntah, lupa..) interviewer..sebagai org ketiga, patutnya tak lah rasa berdebar sgt., dia tanya mcm2, tiba2 dia tanya "girl, are u wearing blinkers?".. semestinya aku taktau blinkers tu apa. mati..(*____*), jawapan selamat "yes"..pastu kena gelak.

2. pastu semua interviewee diminta keluar dari bilik interview. then apa yg mengerikan adalah tiba-tiba staff tu keluar dekat pintu n sebut "mazuin..?" "mazuin..??".. aku jawab "ye saya?".. "tan sri nak jumpa, masuk balik ye?"..."saya seorang ke?"..."ha'ah.."..*gulp* "kenapa????"...dia tak jawab, cuma angkat kedua-dua bahu tanda "taktahu".. (ngerikan?)
it's either aku ni TERRER sangat, atau MATI sangat..n rasanya interview tadi aku mmg tak terrer, tp horror, sbb soalan wearing blinkers tu la..omg..! dah la semua org kat luar tu pandang aku, bagi muka kesian..sabar je lah.

3. bila masuk balik, aku kena tanya "when we asked u, r u wearing blinkers, why did u say yes?".. dlm kepala time tu, dah fikir "win, abeslah kau, kau confirm tak dpt".. dah sebab fikiran mcm tu, so i came clean, and told them the truth.. "to tell u the truth, i didn't even know what "wearing blinkers" is".. (semestinya) pecah gelak dorg, bahannya aku lah. (@__@)

4. tapi Tuhan itu maha pemurah kan? terus BIG BOSS ckp "oke, lapor diri 1 julai, bgtau kawan2 yg lagi 5 org tadi tu sekali.." (ada lagi dia komen, tapi yg bes2 i want to keep it to myself, oke? :)) kalau cerita jugak, mesti org fikir masuk bakul angkat sendiri kan?) << ini tak ngeri, wait till u read further..

5. almost a year later, aku pergi kursus dekat ilkap, i told them the story "wearing blinkers" tu, then ada satu senior officer sambung cerita aku.. *cmne dia bley tau nih??*.. cis *malu*.. n dia jwb, "alaaa u tau la, gossips, they don't sit still,, they spread..! hahahah"..hmm. siapa subjek gossip tu? aku.."zfgxkzsasdghdfaghdfk!"..

p/s dah dua tahun dah kerja..terasa dah mcm 40 thn lah tapi? :)

2 comments:

  1. awin... rasenye interview somewhere in May kot?

    aku ingt lagi citer tu... because Tan Sri asked you bnyk soalan and each time you said 'yes'... and biler tnye pasal blinkers tu... said 'yes' jgk. haha.

    ReplyDelete
  2. Haah la 23may tu..1julai da lapor diri..lupa la.. Yupp semua kite jwb yes sbb mmg jwpn nya yes, sikitpun tak smbung jwpn yes tu, tu yg kene tu..hahaha..tkpelah da permanent da pun

    ReplyDelete