Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Monday, May 30, 2011

Cabutan Bertuah dan Win.

Dalam post "http://awinh.blogspot.com/2011/05/kisah-periuk-nasi-kami.html" yang lepas, ada tersebut sedikit fasal "curse tak-pernah-dpt-cabutan-bertuah-seumur-hidup" tu kan?

hmm, cerita kali ni fasal tu lah.

masa dinner jalsoa yang lepas, win & wan pergi la ke hotel legend, KL. (thanks to boss yang sponsor ticket dinner..I LIKE!) semasa first round pengacara majlis tu nak panggil number cabutan bertuah, win & wan berborak la sama boss dan kwn2 boss fasal siapa yg pernah dpt cabutan bertuah and siapa yang tak pernah. and the fact is siapa pernah dapat, dia akan selalu dapat, vice versa. kami semua mengaku yang kami dalam golongan vice versa tu..

(ehh, wait, semua org tahu ke "vice versa" tu apa? just in case ada yang tak tahu, vice versa dalam konteks post kali ni means "siapa tak pernah dapat, dia akan selalu tak akan dapat")

tiba2, masa second round cabutan bertuah, pengacara majlis tu sebut "kosong....kosong...satu...sembilan.." dalam bahasa tamil..mana lah aku nak faham kan?? then dia ulang, kali ni dalam bahasa kebangsaan "kosong..kosong......satu....sembilan!!!"

aku pun terpinga2 sambil menyebut "eh..!" dalam masa yang sama wan pulak sebut "win punya number tu..win..win punya number tu..pergilah!"..terus win bangun dan berlari ke depan dan ambil hadiah..yes, periuk nasi hadiah tu. seperti dalam post "http://awinh.blogspot.com/2011/05/kisah-periuk-nasi-kami.html"

tapi kadang2 tu lah kali yg pertama dan terakhir nak dpt cabutan bertuah kan, manalah tahu..

sampai lah pada suatu hari yang indah di pejabat, nadiah abd majid, colleague-ku itu telah memberitahu, "ey, u memang lucky la, nama u naik (utk cabutan bertuah) malam dinner back to school tu"..erkk..

ceritanya begini: masa conference bhgn penasihat jabatan peguam negara 2011 yang lepas di Kuantan, 14-16April 2011, win & wan ada tiket airasia ke Jakarta pada 16 April. sudah tentulah pada 15 April kami dah chow awal meninggalkan conference tersebut. padahal 15 April mlm tu ada dinner "back to school" yang ada cabutan bertuah yang nadiah beritau tadi.

thus, it is clear that there is no such curse of "tak-pernah-dpt-cabutan-bertuah-seumur-hidup"..when u have rezeki, Tuhan nak kasi, kita dapat lah..faham? sebab although nama win naik utk cabutan bertuah, but since win dah chow masa dinner back to school tu, maknanya, i was in fact lucky tapi takde rezeki, as simple as that.! :)

note: in Islam, we should not believe in any curse, because everything that has happened or will be happening is Allah's qada' dan qadar.

p/s i wonder what was the cabutan bertuah's prize that i should have received during the back to school theme dinner..hmm

No comments:

Post a Comment