Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, February 8, 2011

ada satu orang ni..


huhhh..tersangat marah dengan orang ini..dah lah submit matter las minit, then dia yang da lambat, dia push kita mati-matian suro cpt..padahal takde la urgent mana pon matter kau tu!

dah kata lambat, abeh tu semalam kau amek masa emas aku ni berjam2 untuk explain benda yang semua org dah faham berulang-ulang kali. semua org pandang kau aneh la babe sambil berfikir "apahal minah ni dok ulang2 benda sama???" kata nak cpt sangat, dpd kau ulang2, baik ko ckp skali je, and bagi aku buat keje aku.. kan lg cpt mcm tu??

then, after meeting, kau panggil aku masuk bilik kau sbb nk discuss one short matter..boleh je jadi short and sweet tapi kau pegi explain panjang lebar..apahal kau ni? sampai aku kena balik lewat sia2 la babe..ni yg aku bengang ni..!

then kau push aku nak mintak no telefon handphone..handphone? to org at work..it's a big NO..NO..aku benci diri sendiri sbb tak pndai ckp NO kepada kau..sebab apa kau tau? sbb kau tu pushy dan bossy dan insistance freak...

then dah dpt no aku tu, kau telefon aku pukul 1.15pm..ni dah kemuncak kemarahan aku dah ni..lunch hour ni babe..! aku lunch kol 3 siang tadi sbb siapkan matter kau..hihhhh melampau minah ni.

n aku tak sempat la angkat fon call kau tu, tp aku being professional, aku kol la kau balik segera..n bagik kau gud news, aku da permudahkan matter tu utk kau, kau tak pyh susah2 nak dtg jumpa bos aku sbb aku dah dptkan green lite bos aku utk kau..lagipun kau kan busy, lebih busy dr bos aku la katakan smpai kau nk aku adjust time bos aku utk kau sbb kau nak jumpa dia..dia sapa babe? kau sapa?

then since matter kau berbelit, aku ty la satu lagi quick question..QUICK QUESTION maksudnya jawapan yg aku expect dpd kau hanyalah satu atau dua perkataan shj dlm kes ini, aku expect YES atau NO shj dpd kau. tapi kau pegi explain benda yg langsung takperlu..aku tak ley la tolerate kau td babe..(lagipun aku kan tengah rush nak selesaikan matter kau)..kau tgh explain aku terpaksa potong kau n rephrase soalan aku..selepas 3 kali attempt, baru lah kau jawab "YES" kepada soalan aku..wahhh...jawapan yg kunanti-nantikan..then kau ingat tak aku respon lepas tu mcm ni "haa,, itu shj saya nak tau..yg lain tak nak tau" kan da kena?? hishh..i am such a drama queen..professionalism's gone sbb kau.

then dah pukul dua..perut lapar, kepala pening masuk angin dah..tp aku maseh buat matter kau laju2. tiba2 budak kau telefon..tanya update? haaa..ni yg bikin aku panas..ingat tadi kemuncak bila kau kol 1.15..yg ni lagi kemuncak dr kemuncak yg td, tepat 2.15 korang kol lagi "apa lg ni? kalau setiap 5 minit nak kol ty update mcm takde hormat pulak. please have some respect."..kesian jugak budak kau, dia ckp sori. panas la aku rasa. sempat aku tanya "bila sebenarnya bos awk (kau la tu) nak jumpa bos dia fasal matter ni" n dia jwb esk pagi.

so pukul 3.45 baru la siap segalanya..kelegaan terasa, urat yg berlingkar di tengkuk semua mula menghilangkan diri..boleh terus email..tp japgilah..kasik miserable sket.sket je, lagipun aku tau kau tgh tunggu..hah.. kol 4.15 baru aku email segalanya kpd mereka. the end. semoga jgn la ada deal yg complicated dgn minah ni lagi.


p/s selalu panik tak tentu fasal and suka ulang..ulang..ulang...ulang lagi..ulang..ulang..benda yang seriously semua org dah fhm..mcm familiar kan? haha


p/s 2 teringat dulu pernah masuk meeting yg di chairkan oleh seorang pegawai kanan kementerian ni..dia masuk dgn list agenda. setiap agenda, dia go straight to the point. sikit pun tak lengahkan utk benda2 yg tak perlu. then dia siap aim, "meeting ni akan tamat dlm masa sejam shj".. then sejam lima minit kemudian, meeting habis..semua agenda da communicated/decided..selesai lah..hebat dia ni. patut dicontohi.

No comments:

Post a Comment