Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, September 21, 2010

"white" gold or "golden" gold?


kalau beli cincin berlian, lebih cantik kalau emas nye tu emas putih, so they say. mungkin aku ni tradisional sikit, sebab aku rasa emas yg kuning jauh lagi cantik.

p/s:

teringat dulu masa zaman belajar, duit tak berapa nak ada. ada sekali tu orang tanya "wahh, cantiknya cincin, emas putih ke?" aku senyum aje..padahal cincin besi bli kat jusco RM10..hehehe..kalo tengok seimbas lalu, memang serupa pon, kalo dibelek2 secara dekat baru lah nampak (kot..) aku berani cakap most people tak tau pun apa bezanya..lebih ramai yang berlagak macam tau..hahahaha..memalukan!
naseb baik bile aku pakai cincin emas putih yang genuine diorang tanya soalan yang sama n tak tanya "cincin besi ke?" hahahah

2 comments:

  1. cincin ni kena tanya the elders jugak. coz some elders tak suka emas putih and most of them prefer yellow gold.

    ReplyDelete
  2. fasal elders la jugak budak2 skrg takley pilih nk emas puteh during risik/tunang/nikah..:-)

    ReplyDelete