Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Tuesday, March 27, 2012

the truth is.. the third trimester story

dah masuk minggu ketiga dah sejak our pregnancy menjejak ke third trimester. at 29 weeks we learnt that the baby is going to be a girl and we saw her angelic face *oh my* :)
at 30 weeks, we learnt a bad news, my uri is situated down under, it may have blocked the birth canal..but it's oke, it's not the end of the world.. solutions are given..insyaallah takde apape.
at 31weeks, we celebrated our first wedding anniversary *dah setahun dah* :)) before that i learnt that i have to go for induksi 2 minggu start 2april ni smpai 13april. bgs jgk. sempat nak cukupkan syarat sah jawatan sebelum cuti bersalin *yey*

so, minggu ni patutnya ada rabu, khamis, jumaat..3hari utk siapkan 3 fail yg urgent2..tiba2 bos panggil n tanya boleh pegi bengkel tak mggu ni? (sbnanye bukan tanya, dia suro!)

bengkel itu adalah bengkel 4 hari..khamis, jumaat, sabtu, ahad. *hoi.hoi..sbtu ahad?gilebetulpenganjurbengkel, takde anakbini ke??*

langsung terus ku beli alasan. tak boleh sbb..itu..ini..bla..bla.. tp endingnya kene jgk. :((

dlm hatiku berkata:
yg sebenarnya bos, sejak masuk third trimester, hari2 saya menangis. pinggang saya rasa nak pth. heartburn sgt teruk. hari2 wan kene urut kaki, tgn, belakang, pinggang bla bla bla..sbb lenguhnye tuhan (dan perempuan yg pnah mengandung) je tahu. mlm2 lepas dinner pukul 8, lepas smbyg isyak, lgsung tido smpai pagi.itupun tidur rasa tak cukup. badan tak hilang lesu pun. pagi2 bangun mesti terfikir, ya allah, harini kene pergi kerja lg. penatnye badan ni. nak berulang kl-putrajaya-kl hari2..(wan da suro stay rumah mak, saya je yg tanak. kesian wan)..kaki cramp masa drive smpai terberenti tgh jln pun ada. kalau jem nak balik rumah, saya nangis tersedu2 dlm kete da tak peduli org kete sblh tu nmpak. kalau dorg nampak "mama-to-be on board" kt cermin kete saya tu, mesti dorg fhm. tolong la bos. bengkel yg bos suro pegi tu, mlm2 pun on. tentative 8.30-10.30mlm tp saya tau sgt bhgn pembangunan suka drag smpai 1am., kan dulu da pnah rasa. saya tau la. padahal waktu kerja saya smpai 4.30 je bos. kasihanilah saya. kalau minggu depan saya kerja mcm biasa takpe. tp saya kan kene pegi induksi. dorg da kasi soalan assignment lg ni. nanti ada examnye. bengkel yg bos suro pegi pun kena buat homework. the truth is, saya tak mampu.
saya penat. of all people, u should understand, u've gone through 6 pregnancies before.

tp kan, i won't be saying this to my boss. pregnancy is never an excuse. so, apa nak buat? kuatkan diri n belasah je la.

p/s ya allah kuatkan aku.amin

No comments:

Post a Comment