Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, March 8, 2012

induksi weyh!

my soon to be married colleague, telah memberitahu bahawa salah satu kawan kami sebatch AGC telah dpt call dpd ilkap yg bgtau dia fasal induksi.
simpler sentence? yes, batch kami dah mula dipanggil utk induksi.

maka, terus aku kelam kabot. kenapa kau tau? sbb aku ni membuyung,.kalau induksi time aku sebok beranak n berpantang, alamatnya, tertangguhlah pengesahan jawatan aku,. bakal ditinggalkan oleh kwn2 sebatch sekalian. :(

terus kami cek website ilkap. induksi ada 3 kali.. mac, jun dan sept. mac pulak akan start next week. mac je yg sesuai dgn aku sbb jun aku sebok beranak. sept pulak ada baby kecik.!

lantas laju tangan aku mendail number telefon ilkap. pukul 1 baru telefon, baiknya dorg angkat telefon (cik huda, i owe u one!) to cut the story short, huda (kerani yg angkat telefon) setelah diterangkan kepada dia situasi aku, terus huda ckp, "puan, induksi ditunda ke bulan 4. sbb nak dgr pm ckp apa fasal sbpa dulu esok (hari ni) ada ura2 induksi mansuh ke apa"
aku jwb "i.c...jadi, utk bulan 4 tu, boleh ke cek, nama saya ada ke tak?"
huda jwb "boleh, nama puan? puan kerja mana?"
aku jwb "mazuin hashim, kementerian pertahanan"
huda cek, 5 minit cmtu dia jwb "takde pun? ashyraf ashi....apa ni..ada la..kementerian pertahanan..ehh..ada..ada..mazuin binti hashim.."

gembira tak terkata aku..yey! tak clash tarikh aku due,. alhamdulillah.

later, i told my soon-to-be married colleague "ashyraf, cmne? induksi clash tarikh kawen kau?"
hmm..jwpn dia..takpayah la nak cerita kt sini.. kesian dia :(

balik rumah aku cerita dkt wan. wan terus ckp "jd win tak pegi la wedding ashyraf?"
i was like "haaah laa! alaaaaaa cmne? nasib baik iznie jmput jgk side dia..tapi alaaaaa nak pegi ashyraf punye jgk...cne wan?"...

*cerita ni tamat di sini.*

p/s cik ilkap, cpt la antar surat ke kol ke. confirm kan tarikh tu.! aku anxious ni.

No comments:

Post a Comment