Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Monday, October 21, 2013

PETUA: Alamak, baju aku kena karat air!!

Hye, assalammualaikum.

Minggu lepas, roomate win telah complaint yang baju kerja dia baru beli dah kena karat air yang teruk. Sudahlah dia paling liat nak shopping baju kerja, biasalah org lelaki.. (biasa ke? ramai je lelaki lain rajin shopping kan?) Sudahlah dia hari-hari kena pakai shirt putih pergi kerja sebab dia kerja mahkamah. Baju putih kena karat air oke!!

Dia terus rendam baju dia dengan clorox. Win tau, baju tu akan mereput dalam tu kalau win tak masuk campur dalam hal ini,. Win bilas baju dia, dan rendam dengan dinamo pulak sekejap.. Memang tak boleh hilang seriously teruk. Karat bewarna oren dan kena hampir keseluruhan baju dan bercapuk. Memang sebenarnya dah layak dibuanglah baju tu, yang baru dibeli lebih kurang sebulan. Kesian, memang sadis.

Roomate win ni sambil dia berkursus induksi dekat ILKAP, dia boleh google dan cari jawapan di alam maya dan dia terjumpa petua... GUNA ASAM LIMAU.

Maka, dia pun beli *god knows how many* limau untuk memulakan projek menghilangkan karat. Serious air rendam tu, sampai jadi pekat dia buat. Acidic sungguh.

Maka, setelah semalaman, dia pun cakap begini dekat win smlm "cuba mummy tgk baju daddy yang kena karat tu.. cuba tgk skrg" sambil buat muka serious.

Maka, win yang malas pun menjawab "kenapa? hilang ke karatnya, win rendam ngan dinamo??" kononnya berkesan sgtlah dinamo win tu. "kenapa wan? kena buang ke baju tu??"

Dan dia jawab "win gi jelah tgk,," sambil win ternampak ada senyuman dah terukir di (bintang) wajah kesayanganku yang layak dicubit dan digigit dengan teruk ini.

Win pun pergi tgk dan WOW.. hilang langsung karatnya.. serious, petua ni menjadi. Takda tinggal sikit pun. Baju putih yang baru tu terus shining seperti lebih baru daripada baru.

Kesimpulan, "UNTUK HILANGKAN KARAT AIR YANG TERKENA PADA BAJU, RENDAMKAN BAJU DENGAN AIR YANG DILETAKKAN ASAM LIMAU SECUKUPNYA"

p/s thanks to org yang share petua ini kepada wan. kalau islam orgnya, dapat pahala dah in shaa allah.

awin hashim



3 comments:

  1. terima kasih utk petua yg berguna ni...sy dh cuba, Alhamdulillah..mmg hilang kesan karat air tu...tk perlu nk sental pn..happy sgt

    ReplyDelete
  2. asam limau tu asam ape? limau nipis ke limau kasturi

    ReplyDelete