Pages

Couple

Daisypath Anniversary tickers

Kahwin

Daisypath Anniversary tickers

Followers

Thursday, November 1, 2012

alkisah keraniku "sayang"

alkisah seorang typist merangkap kerani di pejabat yang indah ini telah meragut kegembiraan ku pada suatu hari..

Kisah 1

Tiba-tiba bos call bising2 suro win pantau seorang kerani ni, bos suro dia taip agreement..tapi dah berhari-hari dia belum jugak siapkan. padahal dia takde kerja lain yg urgent yang perlu didulukan pun. bising bos. marah betul dia. tapi dia tak pantau sendiri sbb dia outstation, n dia perlu typed agreement tu a.s.a.p,
jadi, win pun jumpa la kerani ni dan ckp dgn lemah lembut longlai sekali "fatin (bukan nama sebenar), bos ada suro taip agreement kan? dah siap dah?"
soalan win yg lemah lembut longlai tu dijawab dengan kasar dan eksyen sekali "belum!! mestilah banyak kan?! kalau bos nak cpt suro dia taip sendiri!!.. kalau cik awin takut nak ckp dgn bos, biar kita ckp sendiri dgn bos"
amboi. kau nak suro bos yg taip ke?
tak sedar diri ke apa budak ni.. tapi win cool je ckp "taiplah cpt cpt ye..bos dah bising tu, awk lmbat sangat"
dia menjawab lagi "banyak lah..ingat kite takde keje lain ke??"
eh? memanglah takde keje lain kan? hahaha..bengong la kau fatin (bukan nama sebenar).
jadi win suro dia siapkan haritu jgk.

esok, bos emel pulak, belum dpt lagi rupanya..bos bising jgk. suro win suro fatin (bukan nama sebenar) cepat.

win jadik fed up..ai! takkan suro taip pun lembab sgt kot? jadi, win pegi dkt fatin (bukan nama sebenar) dan dapati dia sebuk main telefon (sms/whatsapp ntah lah kan) sambil tu kat skrin komputer pulak FACEBOOK..kol 10am office hour dol! selamba je kau tak tau malu ke bukak fb tayang kat bos-bos kau!
win pun tegur la dia (dengan nada keras) "far..eh..fatin (bukan nama sebenar hehe) macam mana nak siap taip kalau asik main talipon je!!..bos da tanya tu, selamba je main talipon tak habis-habis. org lain pun bertunang jugak!!! (kebetulan, weekend lepas tu dia baru bertunang..)" hambik kau.. aku ni cool.. tapi kalau tercross path dengan org lembab dan tak bertanggungjawab mcm kau ni..hilang lah cool aku!!
win suro dia siapkan by 11.30 am

12pm win lalu kat dia, tanya dia dah siap ke belum..dia jawab lembut je "belum cik awin, sikit lagi"
boleh pun jwb lemah lembut. *geleng kepala*
kol 12.45pm dia dah siap n emel kt bos tugasan tu. kol 2.30pm win tanya dia jwb dah emel dah.
so, win diam je la.

esoknya, win breakfast dgn bos, bos mention "win, apsal dgn fatin (bukan nama sebenar) tu? dia emel kt saya dia tulis mcm2 fasal kamu.." jeng jeng jeng.. merah padam muka aku. dia ni burukkan aku dkt bos?? jarum! kaki repot.! penyapu! oleh sebab dia buat gitu, aku pun nak bukak cerita buruk dia kt bos, but then again, i was thinking, tak pyhlah..buat apa? bos bukan taktau tahap "kepandaian" dia tu..hehe..

Kisah 2

satu kakak kerani tanya aku "cik awin, surat sekian2 ni ada tak cik awin dpt?" dia nak rekodkan dlm buku perkhidmatan win la tu. win jwb la..surat tu takdelah lagi, sebab nak dpt surat tu kan kena apply dulu. kan saya dah bagi semua dokumen supaya kerani applykan utk saya (in order to get that letter)? kan? dah apply ke belum? dia blur.. sbb itu bukan keje dia. itu keje si fatin!.. rupanya fatin (bukan nama sebenar) belum apply kan lagi!!!!
dear fatin "sayang" kau ni nak sekat periuk nasi aku ke? kau pahal ni? kau nak carik gadoh ke? ha?

apalagi, meletup la win dkt office, marah dkt far..eh..fatin (bukan nama sebenar).. yang tak menjalankan tugasnya yang akan terkesan dekat perjawatan win!..

***

n i bet, dia mengadu dkt bos..hehehe..
n yup. the next day i saw her going into bos's room to complaint..yelah nama pun far..eh KAKI KOMPLEN..sekian.

***

harini, bos ada sebut yang si fatin (bukan nama sebenar) guna perkataan kasar masa marahkan si awin (aku)..hmm..n bos tergelak je..n takde kesan pun la fatin kau nak buruk-burukkan aku.. kerani-kerani lain, tak kurang ajar mcm si fatin, semua oke. masa kerja semua profesional..masa personal,semua ramah n ikhlas.. tapi kau, si kaki report, mulut celupar, masa kerja pun kau layan aku ni mcm kawan-kawan kau je..bos pun kau layan mcm kawan-kawan kau..*geleng kepala lagi* tak guna berkulit putih gebu kalau di muka tu ada stain hitam pekat yang besar.. faham ke ni? heheh..fatin takkan fhm punye..:)

kau kuat mengadulah..kau nak bos buat apa dkt aku ni? transfer aku? marah aku? apa? kau mmg nak carik gadoh kan? SIAP KAU! hahaha

No comments:

Post a Comment